Saturday, April 02, 2011

wahai kartun kartun ku . . .

salam 'alaik



pertamatamanya, aku sangat tak tau apa sebenarnya tujuan aku tulis post ni. tapi aku nak sangat tulis satu post khas untuk kalian . . .




wahai SI HANA KECIL ,
walaupun kita group sama dari sem 1,
tapi sem 2 ni membuatkan kite lebih mengenali hana.
kite tau, kite banyak kali buat hana sedih.
tak kire la waktu diskusi arab, atau waktu lain.
apa-apa pun,
kite mohon maaf sangat-sangat atas segala kesalahan-kesalahan tu.
hana lawak.
tapi kadang kadang serius.
tapi kadang kadang serius lawak.
dan cepat tacing :)
aku minta maaf
kalau kadang-kadang terbuat muka tak senang.
maaf.
terima kasih atas segala kerjasama yang hana berikan selama ni.
saya hargainya sangat-sangat.

wahai SI HUSNA جميلة و مضحكة ,
kau sememangnya lawa.cantik.comel.
lawak.lucu.kelakar.
gaya kau tak membuat aku meluat langsung.
smart.
kau jugak kebudak-budakan.
zahir bak dewasa.
satu je nasihat bole?
pandai cari sahabat ok :)
aku minta maaf kadang-kadang muka tak sejuk.
maaf.
terima kasih atas kerjasama yang disumbangkan.
saya hargai sangat.

wahai UMI HAJJAR YANG KUAT,
kau memang tabah.
aku tau kau pendam banyak.
aku hanya mampu mendoakan kau.
semoga Dia meringankan beban kau.
semoga kau diberi kekuatan dan tabah.
semoga kau cekal hati.
aku minta maaf kadang-kadang muka macam tak menyejukkan hati.
atau termarah.
aku sedih sebenarnya.
kau pandai cuma tak boleh fokus.
aku minta maaf.
terima kasih 

wahai SI BAITI KEPOH,
ai tau yu sorokkan sesuatu dari ai
tapi takpe ai tak kesah
tu hak yu
tapi ape-ape pun
ai doakan kebahagiaan yu
ai nak minta maaf
selama ai bersama yu ai ade kacau-kacau yu
ai pengaruh yu jadi lebih 'aktif'
haha


wahai SI IZYAN جدة ,
izyan rajin
sangat rajin,
izyan bersemangat
kite pun tabik :)
kite minta maaf
kalau ada salah dan silap selama kite bersama
kalau kite kacau-kacau izyan
kalau terkasar bahasa dan budaya serta budi.
terima kasih atas segala sumbangan yang diberikan
kite sangat hargai.

wahai SI NIK PENAKUT,
nik.nik.nik.
nik rajin.nik pandai.
kami minta maaf nik.
kalau apa yang nik harapkan daripada kami
tapi kami tak tunaikan.kami tak penuhi.
kami minta maaf jugak
kalau selama kami kacau nik
cekik cekik nik
tarik tinge nik
dera fizikal dan mental
kami memang sengaja
kami tak tau nape kami suke :)
kami minta maaf jugak
terkalau buat nik awatif :)
terima kasih nik
atas segala tunjuk ajar serta bantuan yang diberikan.
kami hargai sangat.




wahai kalian,
aku minta maaf sangat.
sangat-sangat.
aku tak mampu jadi ketua yang banyak menyumbang.
aku banyak main-main.
aku tak banyak bantu kalian.
sehingga fizikal kalian terluka.
dan semestinya seketul darah dalam badan kalian.

wahai kalian,
aku minta maaf.
disebabkan aku, kalian terluka.
kalian menangis.
kalian terkilan.
aku sangat rasa bersalah.
patut aku, bukan kalian.
salah aku, kalian kene.


wahai kalian,
aku tak mampu mengurangkan luka hati fizikal kalian.
aku hanya mampu berfikir dan berkata :
dia sebenarnya mahu kite semua berjaya.
die dah ajar kite sedaya upaya,
kerja keras,
banyak pengorbanannya.
cuma kita tak tahu.
kalau kita kira pengorbanan dia,
boleh nangis . . .
dia sayang kite semua bagai menatang minyak yang penuh
dia cuma sedih, terkilan . . .
dah nak habis tamhidi,
tapi dia tak dapat nak tingkatkan kita.
so,
kita lah pulak yang perlu berusaha tingkatkan diri kita.
kita balas pengorbanan dia.

wahai kalian,
akhir kata,
semoga persahabatan atas keimanan kita kekal.
الولاء والبراء على الله
kejarlah akhiratmu . . .
kerana ianya sedang mengejar kita . . .
HUD : 15-16

3 comments:

  1. wahai amirah , thax for everything , you have been a good and an excellent leader for us , especially me , I always make you messing with me ,my nonsenses attitude,haha, my word my loghat utagha , sometimes , you could not undertsnd very much what I am try to say hehe , and I know , many words I talked with you , you are quite confusing , because , I 'HAZAF' several words,:) but its normal , insyAllah , we will more understand to each other more deeply as deep as possible . ^^

    I know you well when we are same class and group discusion,
    because you are my leader
    you are my teacher,
    you are my best peer,
    you always make us comfortable with you,
    I smile because you smile
    I sad because you sad
    (this is not a poetry ,not PART AWATIF, i JUST TELLING THE TRUTH)
    sometimes, you acts like my mum ,
    your words full with spirit ,
    you make me more strong to face the challenge
    you always lend your ear and shoulder to hear everything what I want to share with you ,
    you sacrifes your time with me, to teach me , anything that I don't know.I very appreciate you very much .
    Praise to Allah , because He gives me a chance to know you , Amirah . thanks for everything ,sorry if I have sth that make your feeling is hurting
    May Allah bless your life..

    moga kita berterusan untuk bersahabat keranaNya :)mencari ilmu agamaNya :) desire to be the pious muslimah :)
    aminnn


    *uhibbuki fillah*

    ReplyDelete
  2. mana post ttg saya????
    sedih glerrrr kot....

    ReplyDelete