Sunday, June 19, 2011

kenapa aku kuat berangan sekarang ?

salam 'alaik

situasi pertama :

"akak, kenapa ade orang pakai tutup mulut sampai nampak mata je ? "

"sebab diorang nak tutup aurat :) "

"abis tu, akak ? nape akak tak pakai ? "

"ermm...sebab akak tak bersedia lagi :) "

"nanti kalau akak dah bersedia, akak pakai la "

"insyaAllah... :) "

situasi kedua :

"ummi pernah tak pergi kenduri, tempat lelaki dan perempuan asing ? "

"pernah"

"kat mana ? "

"pernah dulu. kenduri kawan ayah kot. "

"laki perempuan asing tempatnya ? "

"ye la. tapi susah la kalau ade anak kecik. biasa kalau tempat tak asing, makan gilir gilir. sorang makan sorang jaga anak "

"ooo. ha'ah. tu la. kalau macam kat arab saudi kot, sape ntah citer kat mira, restoran kat sana ade tiga seksyen. lelaki single, perempuan single, keluarga"

"so, nanti awak nak buat kenduri macam tu :) ? "

"heee. ha'ah. hakhakhak. kat dewan eh :) "

"dah de calon ker :) ? "

"oops. belum lagi. hahahahahaha :D "

"kalau dah de calon, bagitau ummi "

"errr....hahahahaha. ookeeeeee :D "









*like ceramah maghrib isya' tadi. ilmiyah dan mengajar ittiba' sunnah. sape la ustaz tuu...?

*umur 19 tahun baru dapat beza pesona ngan gen-2

6 comments:

  1. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  2. :) alhmdulillah

    tetiba teringat kisah yan dan ummi yan hehe

    ReplyDelete
  3. ye kita dah besar :)
    tapi tak cukup matang lagi buat AMIRAH je la ,haha

    ReplyDelete