Saturday, June 11, 2011

suatu ketika dahulu . . .

salam 'alaik

aku dah belajar subjek tauhid sejak pintar 1 sampai pintar 6. psra pun dah amik.

tingkatan 1 sampai tingkatan 3, zaman jahiliyyah sket.

tingkatan 4 sampai tingkatan 5, zaman islah ( yeh ? ) sebab ditarbiyyah. ape ape pun aku bersyukur. Alhamdulillah ya Allah . . .

ye. pabila kite 'pro-islam', orang suke. tapi orang nampak 'pro-islam' tu dari aspek lain. dulu aku suka. sekarang aku tak suka, sebab aku dah faham, walaupun aku bukanlah dalam kalangan ulama'.

aku selalu tanya dalam hati, "ada tak mereka ajar pasal tauhid? ". tetibe dalam hati terdetik "korang yang 'pro' sangat ni dah settle baca al quran? ". minta maaf. kasar sket.

dulu, aku rasa tauhid tu senang. kire settle la. tapi bile dah belajar ...

T.T

hanya Allah Maha Memberi Petunjuk !


No comments:

Post a Comment